Dubai – Genel Bilgi

Evvet! Sonunda yeni bir seyahatimizin vakti geldi çattı. Eşim hali hazırda Dubai’de. Ben de yanına uçacağım ve Dubai’de yaşayan arkadaşlarımızla 4 günlük sıkı bir programa sahip bir seyahat yapacağız.

27 Ekim Perşembe akşamı, saat 21.00’deki Dubai uçağına binmek üzere işten çıktım.  Bu sefer yanımda araba olmayacak, ben de şimdi kademeli olarak yapımı devam eden Sabiha Gökçen metrosunun tamamlanmış kısmı ile Pendik’e gittim. Sonra oradan taksiye binerek Sabiha Gökçen hava alanına ulaştım. Hafta içi akşamları uçmak için en güzel zamanlar olabilir. Neredeyse hiç durdurmadan yaptığım yürüyüş sonucu 19:15’te kendimi Duty Free’de buldum. Hızlıca seyahat öncesi alışverişimi yapıp, yemeğimi yeyip, uçağı beklemeye koyuldum. Bilet, Emirates firmasının alt markası olan FLYDUBAI den. Firma ile ilgili de kısaca bilgi vereyim. Anladığım kadarıyla diğer firmaların Dubai uçuşları oldukça pahalı olduğu için yerel ve ucuz bir firma kurulmuş. Ancak uçak yeni ve oldukça rahattı. İçeride, Türk uygun fiyatlı uçuş firmalarda olduğu gibi ikramlar için para ödüyorsunuz. Koltuk arkası ekranlardan ise film, dizi ve internet satın alabiliyorsunuz. En azından bu imkanların sağlanması, yolculukta yaklaşık 5 saat uçak içerisinde zaman geçirileceği düşünüldüğünde, oldukça güzel. Bu firmada da aslında pek çok alt marka gibi hizmet vs güzel, sadece Emirates’in yaratmış olduğu prime algısını göremiyorsunuz.

Uçağa yerleştikten sonra, neredeyse hiç rötarsız yola koyulduk fakat kalkış sırasında baya bir süre sıra beklemek durumunda kaldık. Bu sebeple varış saatim de biraz gecikti. Türkiye üzerinden kalkan uçak Irak üzerinden uçuyor. Yukarıdan ışıklarını gördüğünüz sakin kentte o anda pek çok çatışmanın, terör olaylarının olduğunu düşünürken içiniz acıyor. Dubai’ye yaklaştıkça ise Basra Körfezi’nin üzerindeki adaların ışıkları, balıkçı gemilerinin ışıkları görünmeye başlıyor. Ve sonunda ise, düzenli ve mükemmel bir şekilde aydınlatılmış şehir, Dubai… Yukarıdan gördüğüm kadarıyla tüm yollar neredeyse far bile yakmanızı gerektirmeyecek kadar aydınlık.